memorylane






ge mig sommar för fan!!!1


det är inte lika kul utan dig


there's no combination of words i can say



closed




don't make me choose



bra dag.
jag och deb åt äckliga pannkakor till lunch.
efter skolan gick sanna, deb, cornelia och jag på new moon.
innan det åt vi tacos. tacos är awesome.
new moon var inte så jävla bra. rätt lame faktist.
men jag hade hur kul som helst! tacktacktack, ni gör dagarna bra.

skinny love, love, love



you're the voice in me helping me to move on

ruuuuuuussh

jag vill ha glugg och ring i näsan!!1


soko

I will never love you more than the drummer of flaming lips
I will never love you more than Woody Allen movies
I will never love you more than the White album of the Beatles
I will never love you more than God only knows
I will never love you more than DVD's night with my girlfriend
And we talk about stupid things like feelings and men
I will never love you more than my boyfriend when I was 14
Even if he's now an asshole, I will never love you more
And you say, you love me more than everything
And compared to me everything is nothing...
I will never love you more than meeting Paul McCartney
And we asked him to play a song on my Ukulele
I will never love you more than my Scandinavian Tour
Which was more than paradise, I wish you remember it too
I will never love you more than dancing to Phil Spektor
I will never love you more than my Casiotone keyboard.
I will never love you more than Daniel Johnston himself.
For me he's more than God, I will never love you more
And you say, you love me more than everything
And compared to me everything is nothing
Ohh this is sweet, I just wonder what it means
You say you love me more, than all the girls you have had before
Even more than music, even more than yourself
Even more than everything, but it's just a lie
So I will never love you more, than anything
I will never love you more than singing in the shower
I will never love you more than my Mac computer
I will never love you more than having a daughter
I will never love you more than peanut butter
I will never love you more than kisses all day
I will never love you more than cuddles all night
I will never love you more than kissing girls lips when they're really pretty

would you really rush out


for me now?


HURRA HURRA HURRA HURRAA-A


kokko fyller år idag.
hon är bra.
vi köpte 11 påsar äckligt slajmgodis till henne!!!!!1
hon blev glad, så glad som bara min lilla kines kan vara. 

puss på sanna idag!


after the storm


det gör lika ont. fast dom säger att det kommer gå över.
det var lika kallt, kallt och kvävande.
och mörkt. solen spelade ingen roll. inte då, och inte nu.

blå läppar. blek hy.
maktlösheten frossar inuti.

no one gets me like you do


du förstår inte


someone should go, he's waiting on a kind hand. someone should say, he's waiting in quicksand.


we'll remember



idag har jag tänkt mycket på växjö och fd klassen. vi var så jävla bra.
jag och frida har ätit massa kladdkaka och druckigt mycket kaffe idag.
jag är mätt, har aldrig varit såhär mätt förut. jag mår illa.





be mine



detta kommer bli min vinterjacka i år.
vem behöver vara varm liksom?
please.


we should give the birds silly names, our names



jag kan inte sova. absolut inte. ack, nej. nono.
mitt huvud värker lite grann.
mitt hjärta flimmrar iväg lite grann.
i morgon är det skola igen.
jag som hade blivit bekväm i halvsjukheten och ledigheten.
vad spelar det för roll, egentligen? Det spelar absolut ingen roll.
Egentligen.


it's like a cigarette in the mouth or a handshake in the doorway, i look at you and smile because i'm fine



I remember when I never cried. You thought I didn't care. I remember when i learned to cry and for a little while it meant something. It erased mistakes because crying meant i regretted them. Or at least that i cared. But then i cried all the time and to you that meant that I made more mistakes than i could keep up with. More mistakes than I was worth. Mistakes. I hate mistakes. I hate walking on my tiptoes.



Ture


världens finaste dumhuvud.

shall i compare thee to a summer's day?




Jag har nu blivit frisk, tror jag.
Har varit hos amadeus och varit allmänt sjuk och sjuk osocial hela helgen. det var skönt.


bild1. amadeus med hans älskling.
bild2. amadeus sålde hans gitarr och fick pengar, jag ville också ha pengar.
bild3. amadeus missa bussen, kom tillbaka, kastade en mutter på fönstret och log. såg lagom söt ut.



borta bäst, hemma inte lika bra


idag (fredag) ska jag till västerås.
det ska bli mysigt.
saknar mitt blonda hår lite. fast bara lite.

no matter how far





På söndag fyller min bästa vän år
och jag kan inte vara hos henne, som planerat.
biljetterna kostar två tusen. två jävla tusen. jag hatar det.
jag hatar att jag bor 50 mil i från dig. Jag hatar det varje dag, hela tiden.

ingenting är som det brukar. jag brukade tycka sånt var positivt.
jag brukar tycka om förändringar.
men jag tycker inte om dom lika mycket utan dig.

Nu blir jag lite sentimental här borta.
men jag vill bara att du ska veta att du är den finaste människan jag känner.
INGEN är som du.

jag älskar dig.



likgiltig




såg scener ur ett äktenskap av ingmar bergman.
se den.

morgondagen inställd pga. bristande intresse

Fyfan. Jag raderade nyss ett långt inlägg där jag beskrev min alldeles underbara dag, hm. Och min morgondag som  jag så fruktansvärt mycket ser fram emot. Sen raderade jag det och anstrände mig för att inte spy eller rättare sagt skratta åt mig själv och vafan-håller-jag-på-med?

Jag måste säga att när jag snuffslar runt bland andra bloggar så läser jag aldrig "den här" texten. Om jag inte vet att personen inte skriver om sig själv och dagen utan mer åsikter och tankar.

Så. Där kom min förklaring till varför jag inte skriver långa inlägg om vad jag gör om dagarna. För att jag själv inte tycker att det är särskilt kul att läsa om. Och jag gör inte så jävla mycket intressant om dagarna faktist. Det må vara sorgligt men sant. Idag kom jag hem efter skolan och sov. Sen åt jag. Nu ska jag sova igen.

 




"they"



idag tog jag min första boxnings lektion, det var awesome
jag kommer bli nästa mike tyson, indeed!


sigh no more



little lion man - mumford & sons

frontalkrock med solnedgången




  • nu har amadeus lämnat mig.
    helgen har varit awesome. bara en massa mys och b&j glass.

    han gjorde mig blind och döv
    för hösten och regnet utanför

kongo



Det är en bra dag
museum på förmiddagen, utställning om afrika
lunch på tacobar med debbiedos
möte med kulturskolan, en snabb slant
jag och debbie blev akrobater på medborgarplatsen
diktanalys

och ikväll kommer älskling.


IDIOT!!!!!!!11

Jag är dum i huvudet.

för att närmare förklara ovanstående, börjar jag såhär;
Igår stängdes min iphone av och pinkoden har jag i växjö. (synd)
så jag använde min gamla mobil som väckarklocka i morse
SJÄLVKLART hade den inte ställt om sig automatiskt
och det kom jag på nu.
så jag sitter här, alldeles för tidig.
och vill sova.
En timme fram och tillbaka, det är en viktig timme.


Du har tappit ditt ord

Okej. jag ångrar mig.
dikter är inte så jävla kul ändå.
inte i en sån mångfald och inte när man inte får läsa vilka man vill.
Dikter ska inte tvingas på en.  Då går det inte.
nej nej nej.

ja visst gör det ont



Gårdagen bestod av problem
denna dagen bestod av att lösa problem
bra bra bra.

Just nu sitter jag och analyserar en mängd dikter. Jag älskar dikter.
Jag älskar när jag inte riktigt förstår dikter som jag läser
och jag älskar att inte riktigt förstå dikter som jag skriver

poeter, awesome dudes faktist.


Och dagens puss går till Karin Boye.

i lied


jag ska upp om typ 4 timmar.
yey.

jag tycker inte om skolan längre
jag tycker inte om skolan alls.
jag saknar katedral och alla noobs.
jensen is a bitch ibland.

och btw, jag har världens bästa pojkvän. (för er som inte har förstått att jag tycker det)


jag vet inte




var
oåtkomlig
var dig egen
när du behöver det.
Gör
inte alltid
som jag vill.
Bråka
men mig.
Säg
ifrån.
Berätta
om ditt liv
för mig.
Och jag ska
berätta om mitt.
Det är bara så
livet kan fortsätta vara
vårt
tillsammans.

Kaos



du viskar ”älskling, vad vill du bli, berätta dina drömmar”

tre minuter senare har jag spräckt kroppens alla sömmar
vilse likt ett barn bland alla ord du sa till mig
ingenting är kvar av tidig ro du gav till mig
när väggarna blir blöt svamp suger tag i armar
lampan skriker stroboskopet skiter i din karma
här finns en ond gärning kvar, skräddarsydd för alla
genom natten gäller samma namn för drömmare som samlats

vi bär efternamnet Kaos förnamnet Saknar.
smeknamnen allt vi skriker, skriker när vi vaknar

allting skulle bli så bra vi gömde oss i famnar
somnade in men ramlar ut ur sagor vi anammat
landar hårt och vasst vår bädd är ett knivblad
ansiktet smälter i ekot när vår hud rivs av
knäskålar ryggkotor fingrarna bits av
enbart ett leende hos en gammal hund blir kvar
när vi slits av på mitten som en navelsträng
runt halsen på kärlek med repliken ”har väl hänt”

hon bär efternamnet Kaos förnamnet Vakna
smeknamnen allt hon vägrar, vägrar att bli saknad

vissa är naiva tror att allt handlar om vänner
går i strömlinjeformade led och håller händer
medan jag springer naken i neonupplysta gränder
och det händer att jag drunknar i ett syrabad
i den djupa delen av min fars urgröpta kranium
men är ren ifrån valium och de andra preparaten
vill möta det röda ögat i sovande apparater
där en fläkt blir en andedräkt eller en spräckt röst
jag försöker somna trycker ansiktet mellan din bröst

jag bär efternamnet Khaos förnamnet Saknar
smeknamnen allt jag skriker, skriker när jag vaknar

”Jag vet inte vad jag vill…” sa jag
”…för här finns bara mardrömmar, älskling”



can't stand me now



jag är sjuk idag.
ganska skönt ändå.
jag ska spendera dagen framför tvn med te.

music is a world within' itself

 


operation in the nation

aj, jag mår illa.
jag sitter och kollar på när anna bok får en bröstförstoring och en fettsugning
inte vackert, inte vackert
speciellt inte när snubben sa att det fanns en risk att hennes bröstvårta kunde bli en sårskorpa för att sedan ramla av. nejnejnejnejnej!!!! aj.

stackars människa.
hoppas hon blir nöjd.
hahahaha. usch.

(nu står han och rör runt i fettet, med  en VISP)

people are like songs


i liked you the first time i met you
and it grows and grows and grows

nights in white satin




Some try to tell me
Thoughts they cannot defend
Just what you want to be
You will be in the end




paperfriend



efter skolan åkte jag hem och tog en power nap i några timmar
jag väcktes lagom till maten
efter maten åt vi bullar och drack kaffe medans vi skrämde varandra med skräckhistorier
skräckhistorierna övergick till förhållanden
komiskt.

man borde göra det oftare, bara sitta och prata med familjen
det är underskattat.
fick bland annat veta att min farmor är en häxa!
och bullar är ju alltid gott.



my beloved




i like the way you nod after everything i say
it actually means something to you


if i fall




05.15

05.15 så tidigt gick jag upp i morse
sen gick jag och sov i duschen
nu har jag genomlidit en tillfixning av mig själv
och kaffet väntar på mig
klockan sju, måste jag åka till skolan för att hinna dit till åtta.


i'd rather be with you


get fucked stud

Jag hatar att jag inte har någon som helst inkomst
ja, att vara ekonomiskt oberoende skulle vara hur bra som helst, hur bra som helst.
Jag hatar att jag har en blogg som jag aldrig skriver något vettigt i.
Jag hatar bloggar. (är dock en gnutta beroende av vissa)
Jag hatar mycket. haha.
Jag älskar mitt liv.
¨

RSS 2.0