morfar

när jag var liten köpte jag en t-shirt, var nog den första t-shirten jag köpt för egna pengar. den var vit, och med blå bokstäver stod det "Min morfar är min bästa vän, så det så". Morfar, låt inte den här skiten ta dig ifrån mig.





hej lilla hjärtat




jag borde verkligen plugga nu
jag orkar verkligen inte plugga nu
DET GÅR INTE ATT INSTALLERA CS PÅ NÅGON AV MINA DATORER
(inte så bra)


forget what they have told you


just nu vill jag bara vara med mannen.

headshot

heje!
jag sitter hemma hos mannen och väntar på att det ska bli min tur att spela cs
dagen har bestått av bakissaker. pizza, cola, öl, cs, tv. (underbart)
vi kom hem fyra inatt efter en sån sjukt jävla bra fest (tack fridus och ludde)
en garagefest med underbara människor
PUSS

världens sämsta dag

woho. dagen blev precis utnämnd till världens sämsta dag.
okej. inte väääärldens sämsta dag. men sämst är den allt.
sov ungefär fyra timmar inatt (tack).
försov mig. jag fick springa till bussen.
och att springa till bussen är det värsta jag vet, då går jag hellre en kvart innan den går
och får vänta i 12 minuter.
Jag åt en halv kaviarmacka till frukost
utan smör, vi hade inget smör hemma!!
skoldagen började med religion
då vi tittade på en dokumentär om massmord av nyfödda flickor i indien
jag började skaka av ilska och tårarna fyllde mina jävla ögon (såklart)
sen kommer en liten håltimme på en och en halv timma ungefär
jag går runt, läser lite, pluggar lite försöker underhålla mig själv
eftersom jag är den enda i klassen som inte har lektion då
och den enda i hela skolan verkar det som.
sen har vi lunch, det kan man ju ändå tycka är en bra grej. men nej. 
en fet, stor, äcklig bit vegetariskpizza. döden.  
sen är det min älsklingslektion (aldrig i livet) Naturkunskap
och nu mina damer och herrar har jag en håltimme igen
innan engelskan börjar, som jag inte ens vet varför jag stannar kvar och går på

bäzt dag. blöh dag.


det är alltid jag som lämnar


nu sitter jag här igen, och vet att jag måste sova snart
men ändå sitter jag och vill dricka kaffe
jag vill dricka kaffe så innerligt
men jag kan inte
jag får inte
för då kommer jag aldrig kunna somna
jag vill aldrig dricka kaffe så här mycket på morgonen
det är alltid på kvällarna
när jag inte  får, vill jag
är det så det fungerar?

mannen i hatten


i morgon åker jag till mannen i hatten
då kan vi äntligen få bråka som ett normalt par
och hänga som ett normalt par (inte via telefon eller skype)

free freak freakout


idag fikade vi och analyserade människor och skrev ned vad vi såg
vi strosade runt lite på stan
nu ska jag dricka kaffe och plugga
på riktigt

"DU, JAG, OSS"



"Att hitta någon som verkligen förstår mig, det är inte ofta jag gör. Att hitta dig som har precis samma drömmar, visioner och tankar som mig, det är nästintill omöjligt. Men jag hittade dig, eller man kanske ska säga att du hittade mig. Du kom som en fläktande vind i min annars ganska tråkiga vardag, du lyste upp skolan som ingen annan förr har gjort. Vi är de enda som sitter ner på golvet i väntat på att lektionerna ska börja, vi har varsitt öra i iPodhörlurarna och nynnar tyst tillsammans.


Vi drömmer om att bo i paris i en liten, men dock så mysig lägenhet. Att dela samma garderob, att röka på våran underbara balkong, att festa tills man inte minns vad man gör, att dricka vin som smakar Frankrike, att köpa secondhand-kläder som inte går att ersätta, att leva på nästan ingenting, men samtidigt ha allting man behöver. Vi har samma smak angående så många saker, vi kommer till skolan klädda i lika dana skjortor, vi lyssnar på musik som betyder något. Som inte bara är en fin melodi, utan verkligen har något att säga. Vi lyssnar på texten och njuter och pratar och analyserar. Jag skrollar ner till Bob Dylans ”Mr Bojangels” på min iPod och du tittar förvånat på mig, du gillar just den låten med. Precis som jag. Vi hade bara varit vänner i några veckor men redan kunde jag känna vårat starka band.


Vi tycker lika om så många saker. Vi tävlar om att hitta något vi har olika åsikter om, nästan omöjligt. Förutom sockervadd och flipflops, jag gillar dem och du gör inte det. Vi pratar politik, sexualitet, knark, alkohol, tobak, känslor, värderingar, allt man kan komma på. Hur kan två människor se världen på samma sätt, ha identisk syn på så många saker som andra tycker olika om, hur kan det går till? Du är som jag och jag är som du och jag tror inte du vet hur mycket jag gillar oss. Hur mycket jag gillar vem jag är, när jag är med dig.


Vi försöker hitta saker vi skulle kunna bråka om, killar, kläder, svek. Allt känns så fjantigt när det kommer till oss, det skulle aldrig kunna hända.


Vi planerar en bilresa till Berlin. Vi gör en spellista på Spotify trots att varken du eller jag har körkort, men det spelar ingen roll allt löser sig alltid. Våra drömmar är stora och vi tar ut saker i förväg, men det är det som gör oss så jävla fina. Vi pratar om projekt som aldrig kommer bli av, men vi älskar att prata om dem som självklarheter. Vi har samma humor och skrattar högt. Vi pratar om våra sexuella erfarenheter lite för högt på caféen, så att de runt omkring oss blir obekväma, men inte vi. Vi skäms inte de vi är och vi skäms inte för oss. Vi ringer varandra skrattandes och gråtandes och återberättar händelser, vi känner med varandra och vi har en tillit som är starkare än allt. Du tillhör min familj och du är min syster, trots att vi inte ens har känns varandra i ett år.


Vi älskar kaffe, böcker, teater, cigaretter, kläder, acne skor, whyred klänningar, lp-skivor, gammal musik, vacker och provocerande konst. Vi älskar ironi och internskämt, att driva med folk trots att dem sitter brevid oss. Att skäma grovt med varandra, så att andra inte förstår om det är allvar eller skoj. Att prata poesi och djupa tankar och samtidigt kunna berätta om vad man inte gillar på sin kropp. Att försöka bli modellsmal, trots att man aldrig lyckas. Att känna varandra så bra att du vet att jag sover med mobilen avstängd för att jag är rädd för strålning i hjärnan och att jag vet att du sover med mobilen på för att du inte bryr dig. Du kompleterar mig och jag dig. Du hjälper mig att skriva och jag hjälper dig med matte. Vi skapar nya ord genom att sätta ihop ord som inte hör samman. Fittbra, ett ord som borde införas i ordlistan.


Vi älskar intelektuella människor och föraktar de dumma. Vi hjälper de som inte förstår, men tittar alltid på varandra för att söka stöd i situationen. Vi kan skratta trots att det inte låter utåt, det syns bara i våra ögon och det är bara vi som märker. Vi skrattar och åt varandras misstag, dåliga skämt och skrattar åt andras idioti som inte ser det som vi ser. Vi är elaka och underbara människor tillsammans, respektfulla mot varandra och mot andra trots att alla inte förtjänar det. Om vi hade varit killar hade vi varit vidriga, det vet vi båda.


Vi driver med varandra på msn, trots att det är det svåraste forumet att förstå ironi, men vi förstår. Vi hör varandras skämt och vi ser varandra fnissa, trots att vi inte är tillsammans.


S, när du berättade att du skulle flytta från mig gjorde det så ont. Det gjorde ont i magen, i huvudet, i benen, i armarna, i själen, i hjärtat. Jag visste inte vad jag skulle svara och du bad mig om en objektiv åsikt till situationen. Nu ångrar jag att jag inte var självisk, att jag inte skrek ”är du dum i huvudet, du får inte flytta”, jag ångrar det så innerligt nu. Jag ville stötta dig trots att jag visste att det skulle skada mig. Det är jobbigt att prata om nästa år, att du inte kommer vara här då. Jag får tårar i ögonen bara jag tänker på det och allt i min kropp skriker ”NEJ”. Jag lyssnar på Rufus Wainwrights ”The Art Teatcher” och sakta rinner en tår ner för min kind och landar i min mungipa. Det är svårt att förstå att det är sanning, fast jag vet att det är det. Jag överväger vad jag själv ska ta mig till, det är svårt att tänka klart. Det känns tomt i mig, men samtidigt så överfullt. Jag känner mig rotlös och har svårt att se mig själv i klassrummet utan dig. De andra känns så gråa i jämförelse, då intetsägande.


Det känns som om du lämnar mig, men jag vet att du inte gör det. Jag vet nu hur mycket du betyder, något som jag egentligen borde insett för länge sedan."



Jag saknar dig varje dag.
Du finns i typ allt jag gör, i varje låt jag lyssnar på, i varje skiva jag spelar på min LP-spelare.
Jag kan inte låta bli att gråta varje gång jag läser detta
Jag är sjukt, jävla lycklig för att jag hittade dig,
och jag vet att dig kommer jag ha kvar för resten av mitt jävla liv.


this is all that i can say, this is all that i can take, this is all that i can give, this is all i have



nära-döden-upplevelse-i-hjärtat





what was normal in the evening, by the morning seems insane



inatt drömde jag den sjukaste drömmen på länge
det började med att jag skulle åka någonstans med ett antal personer
vi flög och väntade på att mcdonalds skulle öppna på flyget
sen fick alla mat utom jag, för jag tyckte inte om det sa dom
jag låg på golvet i planet, och skrattade. du sa att jag var söt. haha.
vi kom fram till någonstans och plötsligt hamnade vi i en slags pool, en asstor pool
sen kommer en vakt in, vi får inte vara där
han börjar skrika och springer och simmar efter oss
jag får ångest, alla skriker och jag försöker simma
men det går verkligen inte, jag liksom fastnar i vattnet
sen skjuter han oss en efter en i ryggen med ett antal röda pilar
vi känner ingenting
sen ligger vi helt plötsligt i sängar uppradade brevid varandra,
jävligt små sängar, som gör ont.

det är fan obehagligt


kvällen har spenderats hemma hos elis, martin och hakim
vi har lagat veg-korvstroganoff
vi har spelat rockband
vi har tittat på valvakan
hakim har somnat till valvakan
jag tänker inte skriva något om valet
förutom
(fittsverige)


INATT ÄR JAG DIN


bra kväll ändå
trots växjö
hehe
MUMMA!!!!!11
(jag sitter och fnittrar)

it seems it's written, but we can't read between the lines



look what you've done


har huvudvärk
överanalyserar dina ord
orkar inte egentligen
elis kommer snart
vi ska gå en runda
orkar inte egentligen
kanske ska ut ikväll
men orkar inte egentligen

två gråa strumpor


hola
idag ska jag jobba lite, första dagen på Subway.
just nu sitter jag i min säng och pruttar lite
har druckigt alldeles för mycket kaffe, haha.

PUSS

(bilden är förresten från den gamla goa tiden när jag halvt bodde hos elis och hakim.
Hakim har förövrigt målat tavlan över mitt huvud, hur grym är inte han?)

i am very scared of going blind




starry skies


jag åkte till elis och hakim. förväntade mig tv-spel.
men dom hurtiga pojkarna ville först till bolaget och sen köpa jeans.
elis bestämde sig för att ha på sig jeansen han köpte på en gång
och skulle därför på något sätt sätta sig på disken för att få bort larmet
som satt i bakfickan. (HAHA) det var ganska kul. men det gick inte.
sen gick vi hem. hakim lagade mat och bjöd på lite vin
elis åkte till karlskrona.

second




jag råkade gå förbi en liten secondhandaffär
och råkade komma hem med dom här två fina
100 riksdaler gick det på. väldigt nöjd är jag!

nu ska jag dricka kaffe
sen ska jag kanske plocka kantareller med elis
eller spela tvspel. (jag hoppas på tvspelet)
ikväll blir det dans med gussi. HELA kvällen. bäzt.


jag vet att jag är en tönt med korvfingrar, men jag saknar honom


BIFFY CLYRO


nu är det nästan kirrat.
byffy clyro
med
mannen
den
21a
oktober
stockholm
debaser
japp

glitter and trauma


så jävla lång dag i skolan dock endast två lektioner
naturkunskap (kult med maja) och människor socialt och kulturellt, diskussion.
fick dock läxa i människor socialt och kulturellt....
vi måste fika någongång nästa vecka. Hur bra?
Imorgon ska jag fika med mosen, det blir mys.
jag gjorde högskoleprovet på dattan nyss, 1.7. nöjd. jag är smart?
är über pigg, vill vara trött, dricka te och läsa.



i told you to be fine



jag saknar dig emmaboda även fast du var lite dum mot mig









kräftskiva




lite bilder från i lördags.
fina tjejorna kom på kräftskiva
vi dansade
vi sjöng
vi chillade
ni är la goa ni


(bilderna snodde jag av tquilan.blogg.se)

nu är jag ensam igen


mannen har lämnat mig och växjö igen
jag saknar honom redan

SABINA OCH NICOLE







hej vi har tråkigt
HEJDÅ

Naturkunskap och Änglagård


dagen började med naturkunskap. jag är sämst på fysik.
sen två timmar håltimme, jag och johanna däckade på en soffa.
två timmar Änglagård. Fin.

en månad av konstant saknad


vi har varit ifrån varandra i en månad nu
en månad av två timmars samtal på nätterna
en månad av att sitta på skype och bara titta på varandra
en månad av panik!!!!!!!!
en månad av total självförstörelse
en månad av besvikelse då man vaknar upp och inser att du inte ligger brevid
en månad av abstinens
en månad av KONSTANT JÄVLA CP SAKNAD

men på torsdag kommer han och gör mig lycklig igen.
min finaste.


jag spillde ett glas vatten i min säng
"älskling, jag ska också spilla vatten i min säng så kan vi låtsas att vi sover i samma"

ADDICT

jag har sovit i fyra timmar nu efter skolan
och är forfarande ASTRÖTT!
vad är det som händer?
har jag supit bort allt det pigga i min kropp?
det var i allafall inte jag som somnade diskret, not.. på psykologin (johanna)
kan det ha att göra med att jag knappt röker längre?
försöker hitta anledningar till att börja på riktigt igen
mer än att mitt beroende DRAR MIG DIT
saknar dig min lilla cigarett (kolla bort nu, om du läser mormor)
jag saknar schulman också
och jag saknar min man
som inte svarar
han envisas med att hänga i studion utan täckning
den lilla fittan
HAN KOMMER PÅ TORSDAG!!!!!!!!!!!
hihihihihi

PUSS


loving you is easy cause you're beautiful


jag gillar att ha skor i sängen

breath



jag är så sjukt jävla utmattad idag
så utmattad att jag känner mig sjuk
ska sova hela dagen
och läsa min bok
och sova

fruktansvärt



ibland tvivlar jag på mig själv
ibland tvivlar jag bara på dig
jag tvivlar på min förmåga att bara låta det vara
jag tvivlar på din förmåga att bara låta det hända

jag hade så jävla roligt igår










kvällen började med middag och tequilarace hos självaste tquilan
vårat fina födelsedagsbarn
sen tog vi oss ner på staden och dansade sönder oss själva
my beloved ones

HALLELOJA


nu är jag lite ljusare i håret
och sjukt peppad på en utekväll med tjejerna
och jag saknar mannen sjukt mycket

minding my own business


här sitter jag minding my own fucking business
har en rävtröja på mig, ja en rävtröja
och ska snart ta mig ner på stan för att färga håret
sen har jag en lektion sen BLIRÄ PARTY. ja, hehe.  


GRATTIS TINA!!!!!!!!!!!!!!

that can't be done, dear


jag är så fruktansvärt, jävla trött nu alltså
idag har jag varit ambitiös i skolan
jag har fikat med min fina sigrid
jag har putsat alla våra miljoner fönster
(fick putsa om dom jag gjorde igår för att det blev über fail)
nu väntar jag på det nattliga samtalet med mannen
sen ska jag sova.

imorgon ska jag till lille frisören.

"det är väl så, att när man kommer in i vardagen blir det mer tydligt att det saknas någon"



en fin dag idag.
jag och johanna hade lite mys i solen.
viktor hittade nya sätt att visa sin kärlek till mig också.
jag och mosen åt sen lunch.
och jag har putsat fönster.

puss.

RSS 2.0