it is, isn't it?


sov tre timmar i natt.
för mycket att tänka på helt enkelt.

he's coming home



mitt hjärta kommer hem om några timmar
imorgon åker jag hem till det (den.. han)


WOHO

JAG HITTADE DOM
BILDERNA!
hehe

(nattmacka nununu)

PANIK


jag råkade trycka någonstans så alla mina bilder på datorn försvann
då gick jag in på papperskorgen för att ta tillbaka mina bilder
jag tog tillbaka allt som låg i papperskorgen
men allt jag fick var bilder som jag tagit bort förut
MED FLIT

så du sitter jag här med gamla, bilder som legat och möglat i papperskorgen
damn you datta

I stand corrected


ikväll har jag gått på bio och ätit/fikat på bögstället med jeanette. det var najs.

it is you


and we talked it out and we talked it down
but your eyes were not listening
and my ears were looking around
for another song to sing
but it was you each time
it was you

the answer to each moment must be yes
and the question: can you live with that?
becomes the test
so you weigh it against that aching in your chest
and that secretly relentless emptiness


outta me, onto you


don't talk when i'm around
watch out for my mum
be fine, define
kiss my ass
black my eyes
take my hand
shut up
don't grow up
please grow up
don't be mad
dream
live, lie, die
close your heart



"det är kört för dig"



sjuk natt igår. jag, nicki och jossan bestämde oss för att vina och öla lite i tanto. vi fick sitta ifred i tre minuter sen kommer ett gäng spanjorer på led, dansandes och spelandes. gitarrer, gurkor, trummor, munspel. you name it. En snubbe lyfte upp mig (bokstavligt talat) och jag och tjejerna joinade ledet. till slut hamnade vi under en bro, med najs människor och jävligt najs musik. Kvällen slutade med ett nattdopp.

idag har jag struttat runt med frudling. vi har dragit bort hår från benen och sugit på glass. och druckigt kaffe såklart.

jag saknar dig


there's an aweful lot of breathing room, but i can hardly move.
it's time to come home.

can't tell you what i've learn from school but i can tell you a story or two


jag har hittat en sånt där ställe
ett fint ställe
mitt ställe

and then you'll find out where it all went wrong


är det bara jag som undviker solen?

what might have been lost




hoho. sjukt bra dag.
inledde dagen med en liten picknick bestående av mestadels sushi (ja, vi är lata).
picknicken spårade dock ur när männen började bjuda på champagne och jordgubbar
mycket trevligt måste jag säga.
dos och jag dog av värme och behövde vatten, så vi gick till vatten och mysbada lite
tillsammans med en gravid, naken!!!! människa. (fint ändå, hehe)
sen gick vi och åt turkiskt med papsen och systern
sen ville vi ha öl
så vi tog oss till söder och mötte upp vilma för att sedan INTE bli serverade öl (DAMN YOU, tjugoårsgräns)
så vi tog oss till gamla staden där man var mer än villig att släcka vår törst
och nu sitter jag här
svettig
och btw, tappade massa pengar ikväll också
damn you god.

falling is like this


tjenna. jag drömde bra saker inatt.
snart ska jag bege mig in mot stan och picknicka med dosan och chinaman
mys.

it's not that i'm not a joyful girl


jag dör av värmeslag
jag har spenderat kvällen framför james bond. han den nya snubben dock.
själv föredrar man ju pierce brosnan.
nu ska jag försöka sova.
jag saknar min man förresten, han är i kroatien
det brukar gå en vecka i mellan våra möten
men nu är han ju så jävla långt borta
så det är inte samma sak.

counting


heja heja
kom precis hem från en lång promenad och öl på medis med papsen.
jag är ganska varm och ganska utmattad


Linnéa

Vila i frid gumman.
nu behöver du inte kämpa mer.

eat your heart out


the sky is grey
the sand is grey
and the ocean is grey

and i feel right at home
in this stunning monochrome
alone in my way

i smoke and i drink
and every time i blink
i have a tiny dream

but as bad as i am
i'm proud of the fact
that i'm worse than i seem



och jag undrar vad du gör


och  jag undrar vad du har på dig
och jag undrar om du har borstat tänderna
och jag undrar vad du har ätit idag
och jag undrar vad du ska äta imorrn
och jag undrar om du älskar mig idag
och jag undrar om jag älskar dig imorrn


nothing


jag försökte gråta innan
det gick inte.

en vecka hos mannen
















sol. bad. häng på istället. öl. fotboll. mys. inbrott. nattdopp. wassah. supplyuswithballoons. 2a.

fin vecka. nu måste jag sakna honom i en vecka också.


buildings and bridges



jag hade världens mysigaste kväll med kvinnan

kvinnan i mitt liv



nu åker jag in på söder
för att supa skiten ur stockholm med min favorit kvinna
debora hermele

THE WINNER TAKES A BAG


JAG VANN! jo, jag vann en liten tävling. så jag får en påse med massa produkter från Schwarkopf!
Tack fridagosi.


you walk through my wall, like a ghost on tv


like i said


I can't stand it when people say they are a realist. What does that even mean?
Wiki says that it's an artistic or theatric term not a philosophy.
 I think it means that you are realisticly a douche bag.

suddenly


tjoho
snart ska jag iväg till stan för att möta upp bror

una cerveza por favor





and you said, life is what it is and not what it was

i think i was blind before i met you


This is the first day of my life, I Swear I was born right in the doorway
I went out in the rain, suddenly everything changed
They're spreadin' blankets on the beach

Yours is the first face that I saw,
I Think I was blind before I met you
I don't know where I am,
I don't know where I've been
But I know where I want to go
So I thought I'd let you know
That these things take forever
I especially am slow
But I realized that I need you
And I wondered if I could come home

I remember the time you drove all night
Just to meet me in the morning
And I thought it was strange
You said everything changed
You felt as if you just woke up
And you said,
This is the first day of my life,
I'm Glad I didn't die before I met you
But now I don't care I could go anywhere with you
And I'd probably be happy.

So if you wanna be with me
With these things there's no telling
We'll just have to wait and see
But I'd rather be working for a paycheck
Than waiting to win the lottery

Besides maybe this time it's different
I mean I really think you like me


vila i frid


RSS 2.0