put that hat on that head


idag hittade jag en liten hatt som jag vill ha.
fikade lite med tjejerna också
och va på en liten anställningsintervju som gick über

(gillar att jag ser lite gravid ut på bilden hehe)

lite bilder från underbara säljeryd





du om någon borde förstå, att man inte gör såhär mot mig

jag är sjukt förvirrad, irriterad, glad, arg.
blöblöblö.
kul dag.

jag har äntligen fått lite ordning på mitt rum







och favoritpryl är såklart soptunnan som jag tänker använda som tvättkorg.

no need to get all alarmed


idag var jag på IKEA med mamsen och köpte en fin liten hyllgrej
den heter ivar. Jag monterade den nästan helt själv.
sen åkte jag till elis och kollade på the office.
elis och hans franska vän åt ägg med kaviar på,
i frankrike är vi svenskar tydligen kända
för att äta sjukt mycket tub-mat.

jag önskar att du var här nu



I really messed it up this time, didn't I my dear?





Lua



When everything is lonely I can be my own best friend
I'll get a coffee and the paper, have my own conversations
with the sidewalk and the pigeons and my window reflection
The mask I polish in the evening by the morning looks like shit

s-ä-l-j-e-r-y-d













sjukt bra.

SÄLJERYD


ikväll åker vi till säljeryd och röjer

15 månader


jag och mannen har chillat ihop i femton månader nu
min bästa.

ibland är en dröm det finaste man har




love me or leave me and let me be lonely


s-ä-m-s-t dag.
ingenting gick som planerat.
såklart.

by cool, i mean wrong and stupid


är ändå rätt nöjd med schemat. trots alla fitthåltimmar.

du har tappat ditt ord och din papperslapp


jag är så sjukt jävla cptrött nu.
måste sova, kommer bli en sjukt bra dag i morgon
fika med melissa, dansa med gustav och promenera med elis!







I am the rain




du kan inte göra såhär mot mig


the first day of my life

This is the first day of my life.
I swear I was born right in the doorway.
I went out in the rain,
Suddenly everything changed they're spreading,
Blankets on the beach.

Yours is the first face that I saw.
I think I was blind before I met you.
I don't know where I am.
I don't know where I've been.
But I know where I want to go.

So I thought I'd let you know,
These things take forever, I especially am slow.
But I realized that I need you,
And I wondered if I could come home.

Remember the time you drove all night,
Just to meet me in the morning?
And I thought it was strange,
You said everything changed.
You felt as if you just woke up.
And you said, "This is the first day of my life.
I'm glad I didn't die before I met you.
But now I don't care, I could go anywhere with you,
And I'd probably be happy."

So if you want to be with me,
With these things there's no telling,
We just have to wait and see.
But I'd rather be working for a paycheck,
Than waiting to win the lottery.

Besides, maybe this time it's different.
I mean, I really think you like me.


hejmajahejmajahejmaja


hehe. bilden är tagen under min och mosens fina "kräftskiva".
En låda kräftor, mycket findricka (hehe) och sjukt mycket talande och sjukt mycket kissande.
Natten var sjukt bra. sjukt bra människa. hej maja.

skola idag. det var okej. jag fick en lapp i min cykelkorg, den var b-ä-s-t.
bra fika med maja innan skolan, bra donken med johanna efter skolan.

ingenting är värre än tystnaden


jag känner inte idag, det jag kände igår

det gör ont i halsen när jag pratar
det är mörkt ute
och jag är ensam
med ett glas vin
för att göra saken bättre
och du förstår inte
du förstår inte hur ont det gör
för du gick den kvällen
och du vände dig om den dagen
men det är okej
för regnet döljde tårarna

you're always in a fight



nu ska jag ta mig ner till stan för att fika med tjejerna
äntligen samlas vi alla igen.
sen ska jag och mamsen åka och köpa en säng och lite möbler.



you had time


how can I go home
with nothing to say
I know you're going to look at me that way
and say what did you do out there
and what did you decide
you said you needed time
and you had time

chili in the eye





nu är jag hemma.
saknar tha gang redan, sämst.
främst mannen dock, samskast.

har det bra hos mannen


jag orkar inte uppdatera
kommer tillbaka på måndag
då är jag i växjö

gravel


idag åker jag till mannen

i'm sorry i didn't sound more excited on the phone


i guess i just never been able to tell


i don't know what it is about you
i just know it's not what it was

itch


opepp på livet idag
sov sjukt dåligt inatt
näst intill ingenting alls
bilder. i. huvudet.
det skulle ha blivit utgång.
opepp på det.
det blir bara jag ikväll.
inatt är jag min.
enda.

we all have good reasons for leaving





det är som att jag helt plötsligt har tappat det



mitt hjärta


jag fick ett brev.
ett riktigt brev.
ett handskrivet brev.
från en riktig vän.
min finaste.


i'm fucked forever


ikväll lagade jag och frida en trerätters middag och drack rosévin
det skulle egentligen avslutas med spy bar men jag kom fram till att jag inte riktigt pallade det.

you can't run away from what's in your head


i carry you

imagine what loneliness
will drive someone to do
now multiply that times me
and multiply that times you
now imagine what it would take to make
this all happen again
and just when you think you're gonna cry
multiply that times ten
you
are distracting me
from all other activities
and i know the fact of your presence
will dominate my memory
of this restaurant this table
this day and this town
cause i carry you,
i carry you around

jag minns det som igår


va ont det gör.


love is like falling, falling is like this


you give me that look, that's like laughing
with liquid in your mouth
like you're choosing between choking
and spitting it all out
like you're trying to fight gravity
on a planet that insist
that love is like falling
and falling is like this

the slant


the slant
a building settling around me
my figure female framed crookedly
in the threshold
of the room
door scraping floorboards
with every opening
carving a rough history
of bedroom scenes
the plot hard to follow
the text obscured
in the fields of sheets
slowly gathering the stains
of seasons spent lying there
red and brown
like leaves fallen
the colors of an eternal cycle
fading with the
wash cycle
and the rinse cycle
again an unfamiliar smell
like my name misspelled
or misspoken
a cycle broken
the sound of them strong
stalking talking about their prey
like the way hammer meets nail
pounding, they say
pounding out the rhythms of attraction
like a woman was a drum like a body was a weapon
like there was something more they wanted
than the journey
like it was owed to them
steel toed they walk
and I'm wondering why this fear of men
maybe it's because I'm hungry
and like a baby I'm dependent on them
to feed me
I am a work in progress
dressed in the fabric of a world unfolding
offering me intricte patterns of questions
rhythms that never come clean
and strengths that you still haven't seen


little plastic castle


in a coffee shop in a city
which is every coffee shop in a city
on a day
which is every day
i picked up a magazine
which is every magazine
i read a story
then i forgot it right away
and they say "goldfish have no memory"
i guess their lives are much like mine
and the little platic castle
is a surprice every time
and it's hard to say if their happy
but they don't seem much to mind

i like it when you call me big popa


hoho. nu är jag "hemma" igen. stockholm suger, när man är ensam och ska plugga till ett prov.
mannen och jag tog farväl idag efter typ tre veckor på varandra. sämst.
emmaboda var najs. mina njurar dog dock och jag missade sista kvällen. SISTA. sämst.
fick en puss av snygga snubben i hoffmaestro. ingen såg. sämst.
jag sitter i ett rum med endast lådor. lådor med alla mina kläder i. sämst.

RSS 2.0